onsdag 11 mars 2009

it did rock. and roll.

okej, jag håller på att driva mig själv till någonstans stress-galenskap. Jag pekar ut trip hazards och fire exits utan ordentligt signage hela tiden i vanliga fall, och pratar om risk assessments och.. ja, jag är lite lätt hjärntvättad av mitt hatade health and safety-ansvar. För det är så jäklarns stort och det handlar alltid om att försöka hinna ikapp och ingen annan bryr sig och personalen är kass för att dom är underbetalda och lata och fattiga studenter.
Iallafall.
På fredag har vi audit. det fick vi reda på fem dagar i förskott, vilket innebär att jag måste ha allting rätt. allt. och idag har jag suttit i sju-åtta timmar under Odeon Leicester Square och pratat om precis allt det där och blivit uppskrämd och stressad och överväldigad och fått riktigt klart för mig att det inte handlar om säkerhet på någon annat sätt än i att vi ska kunna klara oss utan att bli stämda OM någonting händer. vilket jag egentligen visste, men alla gånger hon sa "cover your back", det är lite skrämmande.
Så även om jag vet att vi fick 97% förra året och har fixat allt vi förlorade poäng på då och även om jag vet att det är ett ganska så säkert ställe att vara på, att brandalarmet blir testat och det finns first aid boxes med extra plåster, även om jag vet allt det där så är jag fats i att skriva långalånga listor på allt jag måste dubbelkolla. finns det ett risk assessment för det och det? är det 50 cm mellan lådor och sprinklers? Har städarna på morgonen ett eget body spillage kit?
jag funderar allvarligt på att ha papper och penna brevis sängen i natt så jag slipper ha ångets över att jag ska glömma någonting. Imorrn ska allt kollas. allt. varendaste liten detalj.
men jag VET att någonting kommer gå fel, att något papper inte kommer finnas arkiverat där det borde vara, att någon dörr kommer vara öppen och ett ensamn booster seat kommer dyka upp på något udda ställe. jag vet det.

Tur jag fick glömma allt det där för två timmar idag iallafall, pressvisningen va The Boat that Rocked var..awesome. loved it. skrattade, blev tårögd (Lee också haha, men det var av glädje) och skrattade lite till. och soundtracket ska laddas ner. Det är mitt tips för nästa stora brittiska film efter Slumdog. yep.

Imorrn börjar förresten en ny era: endagslinser. yesboxx.

1 kommentar:

  1. Endagslinser är uuuunderbart, det bästa är att bara plocka ur dem och slänga/lägga ifrån sig dem när det börjar skava :)

    och hjärtat, ta det lugnt med stressen - var inte en sån Lundinsk kvinna. Klart man kan dubbelkolla saker men det är ingen mening med att göra det gång på gång - då kommer du bara bli galen! Är det något som saknas så är det ju bara för att det befinner sig Here...

    pussar & jag håller ena tummen!

    SvaraRadera