söndag 22 mars 2009

Harsh times

Oskar hotar med radering om jag inte listar 20 album som varit viktiga för mig. Jag vet inte om jag kan, jag är ju precis en sådan där avskyvärd människa som gillar låtar, inte album. Pick'n'mix music, liksom. Blandband och playlists, soundtrack till filmer.

Det gör det ju inte lättare att jag förlorat all min musik från min dator och fått börja från noll igen. det här hjälper lite, men det är sällan jag har hela albumet.
Men okej, jag kan ju försöka. utan någonslags ordning.

Christian Kjellvander- Songs from a two-room chapel

Elvis Costello- When I was cruel

Amy MacDonald- This is the life

Neil Young- Harvest

Placebo - Sleeping with Ghosts

Timbuktu- The botten is nådd

James Blunt- Back to bedlam

Aimee Mann- Bachelor nr 2, or the Last remains of the Dodo

Belle & Sebastian- The Life Pursuit

José Gonzales- Crosses

Kent- Hagnesta Hill

Spice Girls- Spice

Hanson- Middle of Nowhere

Aqua- Aquarium


Det är inte 20, och en del är väl ganska... James Blunt och Placebo på samma lista? liksom.
Jag kan säga mer om tv serier som gett mig ny musik (Gilmore! OC! Grey's!) och om vänner som gjort det samma (Fridas tre stora: Panda Rock, Bunny Rock och Squirrel Rock) men jag antar att jag får finna mig i att inte vara en albumperson. jag tycker bättre om mjölkchoklad än dyr mörk choklad också. sue me.
-----
okej, en helg i devon med ungefär 10 timmar i bilen gav mig lite mer tid att tänka över det här. så jag får lägga till några mindre smickrande titlar efter kent. yep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar